Podnikat prostřednictvím internetu je daleko méně rizikové. V tomto případě se můžeš pustit i do takového projektu, u kterého nemáš jistotu okamžitého úspěchu. Jaké jsou výhody online podnikání?

Výhody online podnikání

Současná doba přináší mnoho možností, jak se uplatnit na trhu pomocí vlastního podnikání. Pokud se tohoto kroku tak trochu obáváš, pak uvažuj o možnosti online podnikání. Oproti tomu klasickému má celou řadu nesporných výhod. 

  • Podnikat na internetu může opravdu každý. 
  • Většinou se tu nesetkáš s tím, že na tebe někdo kouká nedůvěřivě, například z důvodu příliš nízkého věku. 
  • Další velkou výhodou je, že se můžeš docela snadno dostat se svým byznysem do všech koutů světa. 

Každého podnikatele většinou na počátku jeho kariéry trápí nedostatek finančních prostředků a řeší to hypotékami a půjčkami různých druhů. To je velice zatěžující, stresující a celkově nepříjemné. A tomu se jako podnikatel online docela snadno můžeš vyhnout. 

  • Do rozjezdu online podnikání totiž nebudeš potřebovat prakticky žádné finance. 
  • Jedinou investicí, která na tebe čeká, bude pořízení webových stránek. 
  • A to je docel zanedbatelný výdaj. 
  • V některých případech se dají založit webovky i zcela zdarma. 

Budeš si řídit svůj čas a ne naopak

S online podnikáním jsi pánem svého času. Svému byznysu prostě budeš věnovat tolik času, kolik uznáš za vhodné a v tu dobu, která bude nejvíce vyhovovat tobě. Až na některé výjimky, pochopitelně. 

  • Jestliže tě bude kontaktovat zákazník, nemůžeš ho přesměrovat na desátou večerní, protože ráno chceš déle spát. 

Může se docela snadno stát, že po nějaké době přijde pochybnost, jestli právě vybraný obor byl tím pravým. Žádné neštěstí. Své podnikání prostě ukončíš. Odhlásíš se na příslušných úřadech a můžeš začít uvažovat o jiném způsobu podnikání. Může ale také nastat opačná situace, kdy se ti začíná opravdu dařit a potřebuješ posílit tým. Výhodou je, že nemusíš hledat jen v okruhu několika kilometrů od tvého bydliště. Své spolupracovníky si můžeš najít docela snadno na druhém konci republiky. Budeš přeci v kontaktu díky internetu nebo chytrému mobilu. 

  • Online podnikatelé také ušetří oproti svým kolegům z „off-line“ byznysu značné finanční částky. 
  • Odpadají výdaje za cestování, pronájmy kanceláří, leasingy na podniková auta. 
Přečti si také:   Soft skills, hard skills: dovednosti, které se ti budou hodit

Hned víš, na čem jsi

Dalším velkým přínosem je v podstatě okamžitá reakce na tvé produkty nebo služby. Lidé většinou reagují na internetu velice rychle a ty hned máš možnost zjistit, kudy vede správná cesta. Jestliže to tvůj podnikatelský záměr dovoluje, pak se spíše rozhodni pro online podnikání. Začít můžeš díky brigádě online. Výsledek může být více než srovnatelný a riziko je naopak nesrovnatelně nižší. Platí to zejména u takových podnikatelských záměrů, u kterých není dopředu dost dobře jasné, jak to s nimi dopadne. 

  • Před zahájením svého projektu je nutné si nejprve zjistit preference a potřeby potenciálních zákazníků. 
  • Je to velice jednoduché – stačí prozkoumat ankety, dotazníky a recenze. 

Pozor na výběr sortimentu

Opatrnost by měla být i ve výběru sortimentu. Je zřejmé, že přes internet se bude nejvíce prodávat to, co není nutné vyzkoušet nebo si osahat. Ale i to se dá zvládnout. Je to ale mnohem komplikovanější a znamená to v mnoha případech posílání do doby, než se zákazník trefí. 

  • Nejsnáze se prodávají knihy, hudební nosiče nebo elektronika. 
  • U potravinářského sortimentu vede zboží, které nepodléhá tak rychle zkáze. 
  • Dobrým nápadem je i běžné drogistické zboží, které je nutností v každé domácnosti. 

Těchto obchodů je na internetu ale velká spousta, a proto je nutné mít nějakou výhodu oproti těm ostatním. Musíš prostě vyniknout. Lákadlem je pochopitelně nižší cena nebo rychlejší dodací lhůta. Získat stálé zákazníky je možné například věrnostními programy nebo různými množstevními slevami.  

Nabízej služby, ne produkty

Další možností, jak podnikat na internetu, je věnovat se jednomu z následujících povolání, díky kterým budeš mít své klienty a podnikat tak můžeš odkudkoliv:

  • Virtuální sistent/ka
  • SEO specialista
  • Grafik
  • Provozovatel/ka webů
  • Specialista na sociální sítě
  • Specialista PPC
  • Programátor
  • UX Designer
  • Backend / Frontend Developer
  • Copywriter
  • a další…

Nestojíš nutně o online podnikání? MrknI, jaké jsou nejlépe placené práce v ČR.